Page 124 - SNO_MAGAZINE_2015
P. 124
INTERVISTE / HERNO

IL MADE IN ITALY E LA FILIERA ITALIANA SONO UNICHE
AL MONDO E CIÒ CHE LE ESALTA E LE MANTIENE IN
VITA È L’AGGREGAZIONE E L’ASSOCIAZIONE SIA FISICA
CHE STRATEGICA DELLE AZIENDE

Cosa distingue il prodotto Herno dagli altri marchi lu- What does the “Herno” brand name mean and how did
xury out wear? it originate”?
Innanzitutto voglio sottolineare che per noi il prodotto è The history of Herno is closely linked to the Lake Maggiore
il cuore di tutto il nostro lavoro. I capispalla Herno, sono and the waters of the River Erno’s history, from which it takes
ideati e realizzati per un consumatore moderno, attento its name, always running close to the Company. My parents
alla qualità manifatturiera e al gusto. Sono fortemente con- when, after the war at the end of 40s, have given birth to this
vinto che l’altissimo livello dei nostri prodotti e la coerenza project were inspired by this symbiotic liaison and decided
stilistica, che fonde tradizione e modernità, siano segni di- to make it international by adding an “H”. For me all the
stintivi di Herno. Non basta produrre un capospalla “ben strongholds are enclosed into the name “Herno” and over
fatto”, fondamentali sono lo studio dei dettagli e l’alta tec- the years, first for my dad and my mum and now for me, they
nologia che diventano il valore aggiunto di un concetto di have become missions: passion, dedication to work, intuition,
urbanwear sartoriale di lusso. research, links with the roots and ethical and moral integrity .

Negli anni il piumino si è evoluto, sia in termini di ma- What distinguishes the Herno product from the other
teriali che in termini di moda e di utilizzo (indossati an- luxury outerwear brands ?
che in serate eleganti). Come vede il futuro di questo First I want to emphasize that for us the product is the
capo d’abbigliamento? heart of all our work. The Herno outerwear is designed
Il piumino è diventato un genere. Un capo ormai irrinun- and manufactured to a modern consumer, careful to man-
ciabile e insostituibile nel guardaroba maschile e femminile. ufacturing quality and taste. I strongly believe that the
high level of our products and the coherence of style, that
blends tradition and modernity, are distinctive signs of

Herno. It is not sufficient to produce an outerwear “well
done”, the study of the details and the high tech-
nology are fundamental because they become
the added value of a concept of luxury sarto-
rial urbanwear.

Over the years, the down jacket has
evolved, both in terms of materials
and in terms of fashion and use
(worn even in elegant evenings).
How do you see the future of this
piece of clothing?
The down jacket has become a

3 modelli della
linea uomo

Herno AW 2015

122
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129