Page 184 - SNO_MAGAZINE_2015
P. 184
INTERVISTE / TANCREDI E ALBERTO ALEMAGNA

tradizione del nostro cognome nel mondo. orange fragrance whereas among the as the chain Eataly, Rinascente, Eat’s
Noi crediamo molto nel nostro Paese e sia- second courses we have a cut with (Gruppo Coin) and now we are trying
mo orgogliosi di essere italiani, era dunque the chocolate cream in reduction to to bring the chocolate in different
importante, quando abbiamo creato il mar- 70% and with pepper covered with environments compared to where you
chio, partire da qui per poi farci conoscere chocolate. In our kitchen we use a usually buy. In the last two years we also
sul mercato estero. Abbiamo iniziato una di- lot of cocoa butter, a vegetable butter looked on the foreign market exporting
stribuzione capillare attraverso una rete ven- extrapolated from the cacao tree our products to Japan, America, Dubai,
dita con i partnership store di prestigio come that is easier to digest, tasteless and Hong Kong.
la catena Eataly, Rinascente, Eat’s (Gruppo unscented, less fat of the classical
Coin) e ora stiamo cercando di portare il butter, ideal for cooking as it leaves What do you see as element that
cioccolato in ambienti diversi rispetto a dove the product softer and lighter. makes you loving the Made in Italy in
si acquista solitamente. Negli ultimi due anni the world more than anything else?
inoltre ci siamo affacciati sul mercato estero Have you already evaluated the Our ability to do things well. Italy is loved
esportando i nostri prodotti in Giappone, export of your brand, not only by the food and we are considered among
America, Dubai, Hong Kong. in other Italian cities but also the most important countries, not for the
abroad? production of chocolate, but for the large
Qual è secondo voi l’elemento che fa Our local T’a was born in July of 2014 number of manufacturers of machinery
amare più di ogni altra cosa il Made in and was designed and furnished by for chocolate. This is obviously a paradox.
Italy nel mondo? the architect Vincenzo De Cotiis. With Everyone knows chocolate pralines in
La nostra capacità di saper fare bene le him, we have designed a concept that France or Belgium, but the machinery to
cose. L’Italia è amata per il food e sia- characterizes us in every aspect and work this matter are all here in Italy. We
mo considerati tra i Paesi più importan- today we are studying a project to have many excellences and the food is one
ti, non per la produzione di cioccolato, open abroad to replicate our chocolate of our strengths. Our raw materials such
ma per l’elevato numero di aziende pro- or coffee shop point of sale at an as Sorrento lemons, almonds from Avola
duttrici di macchinari per il cioccolato. international level and carry on the and pistachios from Sicily are unique and
Questo ovviamente è un paradosso. Tut- tradition of our last name in the world. much sought after around the world so
ti conoscono le praline di cioccolato del-
la Francia o del Belgio, ma i macchinari I cuori di cioccolata
per lavorare questa materia sono tutti by T’a
qui in Italia. Noi abbiamo molte eccel-
lenze ed il food è uno dei nostri punti
di forza. Le nostre materie prime come
ad esempio i limoni di Sorrento, le man-
dorle d’Avola e i pistacchi di Sicilia sono
uniche e molto ambite in tutto il mondo
quindi come si fa a non credere nel mar-
chio Made in Italy? Impossibile.

Che cosa significa essere nati in una fa- We believe in our country and we are how can you not believe in the Made in
miglia con un cognome così importante very proud to be Italian, Italy brand? It’s impossible.
dell’industria dolciaria? therefore it was important, when we
L’azienda dolciaria Alemagna è stata venduta created the brand, to start from here What does it mean to be born into a
negli anni ’80 al gruppo IRI e da quel momen- and then let us know in the foreign family with a name so important to in
to la mia famiglia non se ne è più occupata market. We started a widespread the confectionery industry?
, quindi io e mio fratello siamo ripartiti da distribution through a sale network The Alemagna confectionery company
capo cercando di dar vita ad una nuova sto- with a prestigious partnership store was sold in the 80s to the IRI group and

182
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189